Hej bloggen!

Bjuder på en liten vers jag skrivit!
Minns julen som den var!

God Jul- L.t.t.L

Första snön har fallit och ligger tjockt på gatan //
Kallt men ändå trivsamt och barnen blir som galna //
Tänder första ljuset och från första advent //
Lever barnen på längtan efter att få träffa tomten //

Jag minns hur jag var, ganska rastlös som liten //
Klapparna var toppen men tomten favoriten //
Kalle anka fota Hacke, men inget foto blev det //
Chippa efter luft, som jag skrattade vid tv:n //

Jag smög bort till vår gran, jag var tvungen att titta //
Utan kunskap till att läsa fick jag hoppas på det bästa //
Att det stora paket, var till min tjänst //
Intala mig själv, att jag faktiskt varit snäll //

Mörkret hade fallit och det bankade på dörren //
Hjärtat bullta hårt och jag sprang fram till fönstret //
Tomten kliver in, Arne tänder ett ljus //
Från oss alla till er alla, Ha en riktigt god jul //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0